Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca. Ara, podreu trobar totes les excursions agrupades en un banner, per tal que les pugueu trobar sempre!

El Puig Madrona (342) és el més occidental dels cims de la Serra de Collserola. Està situat entre els termes municipals de El Papiol (Baix Llobregat) i Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental), molt a prop de Valldoreix. Forma part de la carena que comença a prop de la Colònia Montserrat i està formada, d’est a oest, per la Serra de Can Julià, el Turó de la Pineda (273), la Serra d’en Rabassa, el Puig del Rossinyol (258) i el mateix Puig Madrona (342).

L’excursió que us proposem recorre aquesta carena, seguint en part els senders PR-C 35 (que ve de la Colònia Montserrat) i GR-96 (que ve de La Rierada, G-04).

Al seu vessant sud hi ha l’ermita de La Salut (255), amb una part pre-romànica (segle IX) i una altra romànica (segle XI), reconstruïda els anys 1911 i 1972. A l’interior hi ha una rèplica de la imatge de la Mare de Déu de la Salut.

Aproximació: a Molins de Rei heu d’agafar la carretera BV-1468 que va a Vallvidrera. A l’arribar a Sant Bartomeu de la Quadra (km 2) heu de girar a l’esquerra en direcció a la Colònia Montserrat. Arribats a la Rierada heu d’agafar l’Avinguda Verge de Montserrat i quasi al final girar a l’esquerra, cap a la Colònia Montserrat. Al final del carrer dels Quatre Vents podeu aparcar el cotxe.

0.00 Colònia Montserrat (236): segueixo la pista de terra cap a l’oest (Camí de la Salut G-01) descendint lleugerament. En una cruïlla (213) segueixo recte (G-01), ara en pujada, deixant a l’esquerra dos camins (G-04 i G-05) que baixen cap a la Rierada.

En una cruïlla (242) segueixo a l’esquerra (G-01), deixant a la dreta el camí (G-12) que baixa cap a Valldoreix.

En la següent cruïlla (267) segueixo a la dreta (G-01), deixant a l’esquerra un camí que baixa cap a La Rierada. Passo per sota d’una línea d’alta tensió.

En una cruïlla (264) segueixo el camí del mig (G-01), deixant a l’esquerra el Puig de l’Alzinar (291). El camí vira cap al nord en lleugera baixada fins a la següent cruïlla (223), on segueixo cap a la dreta (G-02) deixant el Puig del Rossinyol (258) i el camí que ve de Les Escletxes de El Papiol a l’esquerra.

En la darrera cruïlla (235) segueixo recte (G-02), deixant a l’esquerra el camí (G-07) que va a El Papiol (Ca n’Esteve).

0.35 Ermita de La Salut (255), amb una zona recreativa. De darrera l’ermita surt un estret corriol (PR-C 35) que puja cap al nord fins a enllaçar amb una pista que segueixo a l’esquerra fins arribar al cim.

0.45 Puig Madrona (342): al cim hi ha un vèrtex geodèsic i una torre de vigilància forestal, Descanso 15 minuts gaudint de les vistes.

La tornada la faig per la pista per on he vingut, seguint un recorregut circular una mica més llarg que pel corriol. La pista baixa fent ziga-zagues. En una cruïlla (233) segueixo el camí de la dreta (G-11) en pujada, i en la següent (249) giro també pel camí de la dreta (G-02), deixant a l’esquerra el camí que va a Valldoreix.

1.20 Ermita de La Salut (255): aprofito per visitar l’interior de la ermita, que avui està oberta, i continuo el camí per on he vingut.

2.00 Colònia Montserrat (236).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell teòric és de 172 m., tot i que hi ha trams de pujada i baixada. A l’itinerari hi ha nombrosos indicadors.

També es pot arribar a La Salut des de El Papiol, tant pel camí que ve de les Escletxes (G-02) com pel que ve de Ca n’Esteve (G-07).

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here