Apareix en un informe europeu sobre medi ambient i aviació

Un informe europeu sobre medi ambient i aviació de l’any 2016 destaca el servei d’autobús a la demanda entre la ciutat del Prat i la zona aeroportuària com a exemple de bona pràctica (consulteu la pàgina 61 de l’informe).

L’informe destaca que el transport públic convencional entre els aeroports i les ciutats veïnes que no són la ciutat principal de la zona pot resultar financerament molt deficitari i ambientalment perjudicial. 

El bus a la demanda permet, segons aquest informe, redissenyar i optimitzar les rutes dels autobusos per reduir costos, polució, trànsit i energia, gràcies a l’eliminació de viatges innecessaris.

El servei de bus “a la demanda”

El servei d’autobús a la demanda es va posar en marxa el divendres 16 de maig de 2014, per a les línies PR2 i PR3. Aquest sistema serveix per donar servei a zones amb una demanda escassa o molt concentrada en alguns moments del dia, però que necessiten estar connectades amb transport públic.
Al Prat , aquestes zones són el tanatori – Cementiri del Sud i el Parc de Serveis Aeronàutics i zona del hangar d’Iberia. El tanatori fa anys que té connexió amb autobús, però la zona de l’hangar la va tenir aleshores per primera vegada.
Com funciona?

Si volem anar des de qualsevol punt de la ciutat fins al tanatori o la zona de l’hangar, li hem de demanar de paraula al conductor quan pugem a autobús. Si ningú ho demana, l’autobús acaba el seu recorregut a la parada del carrer Riu Llobregat amb ronda del Sud. 

En sentit contrari, si ens trobem a la zona de l’hangar o al tanatori i volem que ens vingui a buscar un autobús, s’ha de prémer el botó que trobarem a la parada. Les peticions també es poden fer per Internet. Un sistema informàtic gestiona tot el procés. 

A l’estiu, aquest servei només funciona per a la zona de l’hangar, ja que el tanatori queda cobert per l’autobús de la platja.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here