Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha reforçat el servei de la línia S8, que transcórre entre les estacions de Martorell-Enllaç i Barcelona-Plaça d’Espanya amb el pas de dos trens en hora punta. A més, ha construït una nova nau a Martorell per protegir el patrimoni històric ferroviari. L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha visitat les instal·lacions acompanyat pel president de FGC, Enric Ticó, i representants dels Amics del Ferrocarril
Els usuaris de la línia S8 de FGC disposaran de dos trens més en hora punta els dies feiners. Concretament s’ha reforçat el servei amb la circulació amb sortida a Martorell en direcció a Barcelona a les 8.12 hores i, un altre, a la inversa, a les 15.51 hores, des de Plaça d’Espanya en direcció a Martorell-Enllaç.

El president de FGC, Enric Ticó ha subratllat que “l’increment de dues freqüències més en hora punta ha estat provocat per un augment de viatgers. En moments de crisi vam reduir aquestes freqüències veient que els vagons eren més buits però ara hem hagut d’adaptar al servei atenent les necessitats dels usuaris”.

Fins ara la freqüència prevista a les 8.12 hores sortia des de l’estació de Can Ros, a Sant Vicenç dels Horts. FGC l’ha allargat amb sortida des de Martorell-Enllaç. L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, celebra la millora del servei, sobretot, per als usuaris que l’utilitzen: “és una gran notícia tenint en compte que són molts els martorellencs que utilitzen aquesta línia en direcció a Barcelona”.

Nova nau per al patrimoni històric ferroviari
D’altra banda, s’ha presentat la nova nau que FGC ha construït a l’estació de Martorell-Enllaç per a protegir el patrimoni històric ferroviari. La nau permetrà conservar el patrimoni històric ferroviari, millorar el confort i seguretat dels treballadors, optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell i reduir els costos d’explotació i manteniment amb major protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme.

L’alcalde Fonollosa reconeix que a “Martorell és dipositari d’un patrimoni històric ferroviari de gran valor i que aquesta nau és fonamental per a conservar-lo. En aquesta visita hem pogut veure diversos vagons de principis del segle passat que, ara, estaran més protegits”.

La nova nau, de 42 metres de longitud, s’ha construït en dos mesos i la inversió ha estat de 127.000 euros. Els assistents han pogut pujar en un tren de principis del segle XIX.
Font: Ajuntament de Martorell

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here