Les alcaldesses de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich; Sant Boi, Lluïsa Moret; i Santa Coloma de Cervelló, Anna Martínez, així com l’alcalde de Torrelles, Ferran Puig; s’han reunit avui amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, i el diputat d’Infraestructures Urbanes i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega

L’objectiu és fer front comú per exigir a l’Estat la represa de les obres de connexió de l’autopista C-32 amb el cinturó del Litoral (variant de la C-245) i la reducció de les greus afectacions que aquestes obres generen a la mobilitat dels municipis afectats. 

En aquest sentit, l’alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, ha insistit en la importància d’aplicar “les mesures correctores i de seguretat adients” perquè un cop comencin les obres “no hi hagi un col·lapse diari insostenible”. “Estem en un territori densament poblat amb molts desplaçaments”, ha remarcat.

L’obra, aturada des del 2015 per part del Ministeri de Foment, ha de servir per substituir la rotonda existent per un enllaç a diferent nivell que alliberi aquest giratori, actualment molt congestionat, i també per millorar l’accessibilitat del Baix Llobregat cap a la Ronda Litoral de Barcelona. I és que el trànsit diari aproximat en aquest punt arriba als 19.400 vehicles.

El conseller Josep Rull ha celebrat “la unitat d’acció entre les diverses administracions catalanes”, perquè “quan anem junts les coses poden anar més bé”.

Reunió al gener

Rull ha assegurat que aquest serà un dels temes a tractar en la propera reunió amb el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, prevista per al proper gener. En aquest sentit, ha dit que “els arguments per poder prioritzar aquesta actuació hi són i són molt sòlids”. Pel que fa a les expectatives de cara a la reunió, ha dit que “no hem de pactar coses noves, sinó complir allò que hem pactat”.

El conseller ha insistit que “aquesta actuació és cabdal, per seguretat, congestió, equilibri territorial i activitat econòmica”. Així, ha apuntat que “el Baix Llobregat es un pulmó de primer ordre i necessitem infraestructures i transports públics adreçats en aquesta línia”. Sobre el cost/benefici de l’actuació, ha assegurat que “en aquest cas hi ha un retorn molt alt respecte de la inversió que necessita”, i ha afegit que es tracta “d’infraestructures que tenen un impacte per l’activitat econòmica, l’estat del benestar i la lluita contra la contaminació atmosfèrica de primera magnitud”.

20 anys esperant la connexió

Fa més de 20 anys que es va preveure la connexió de la Ronda Litoral (A-2) amb la C-32 a la zona de Sant Boi, l’anomenada variant de la C-245, que inclou un enllaç a diferent nivell per substituir l’actual rotonda a nivell a la C-245, que pateix congestions freqüentment. El Ministeri de Foment va adjudicar a finals del 2008 les obres, que abasten un tram de 2 quilòmetres, amb un pressupost de 45,7 MEUR i un termini d’execució de 19,5 mesos. 

Tanmateix, un any després d’iniciar-se, es van aturar el 2010. El 2014 es van reprendre, i es van aturar de nou a finals del 2015, tot i que es troben força avançades. L’actuació està inclosa als Pressupostos Generals de l’Estat de l’any 2016, amb una anualitat de 6,3 MEUR, per finalitzar l’actuació.

Precisament per reclamar a l’Estat la represa i finalització de les obres el 2017, el Parlament de Catalunya va aprovar el novembre passat una proposta de resolució al respecte.

Font: Ajuntament de Sant Vicenç dels Horta

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here