El president del Govern, Mariano Rajoy, va anunciar aquest dimarts 28 de març que l’Estat destinarà 3.900 milions d’euros a la xarxa de Rodalies de Catalunya fins l’any 2025, dels quals 1.882 milions s’invertiran en aquesta legislatura

El cap del Govern central va explicar aquestes inversions en la jornada sobre infraestructures “Connectats al futur” celebrada al Palau de Congressos de Catalunya, a la qual també hi va assistir l’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José. Precisament, San José, ha acollit l’anunci “positivament però amb moderació”, en constatar personalment que el Ministeri de Foment compta amb Sant Feliu per formar part del primer paquet d’inversions de l’Estat en Rodalies, però que (feu clic per sentir l’àudio) “aquestes paraules s’han de convertir en reserves pressupostàries amb assignacions de diners”. 

L’alcalde ha instat a prendre amb prudència aquesta informació (feu clic per sentir l’àudio) “per no tornar a passar per situacions que obren moltes expectatives però que en darrera instància generen frustració”, tot recordant conjuntures anteriors com el conveni de 2006 o l’anunci incomplert del Pla de Rodalies de 2008. 

El compromís del cap de l’executiu central pel que fa a Rodalies posa en el punt de mira el projecte de soterrament de les vies del tren a Sant Feliu, així com també els soterraments de l’Hospitalet de Llobregat i Montcada i Reixac, llargament reivindicats pels tres municipis. Per a San José el soterrament de Sant Feliu pot esdevenir “la prova del cotó” que demostri la veracitat d’aquests compromisos, en tant en quant té un projecte executiu aprovat pel propi Ministeri que podria començar en un breu lapse de temps, si es destinen 120 milions d’euros dels 1.882 previstos. 

El soterrament de Sant Feliu, una reivindicació històrica

El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu des de l’any 1980 que compta amb el suport unànime de tots els partits i la ciutadania basada fonamentalment en raons de seguretat, així com dels ajuntaments de pobles i ciutats amb estacions de les línies R1 i R4. L’Ajuntament considera el soterrament imprescindible per a la seguretat dels milers de ciutadans i ciutadanes que travessen el pas a nivell cada dia, el qual té les barreres baixades 50 minuts cada hora. A més, el soterrament també seria una obra clau per poder incrementar les freqüències de pas dels trens de la línia R4 de Rodalies de Barcelona, reclamació que han fet tots els ajuntaments afectats del Baix Llobregat, Alt Penedès i Baix Penedès.

En tots aquests anys l’Ajuntament de Sant Feliu no ha deixat mai de reclamar el soterrament, tant en actes oberts a la ciutadania com en reunions amb altres administracions. L’any 2016 Junta de Portaveus de l’Ajuntament es va pronunciar unànimement en contra d’una proposta del Ministeri de Foment sobre el soterrament. L’Ajuntament va qualificar la proposta d'”inassumible” pels greus problemes que suposaria per al conjunt de la ciutat i va proposar continuar treballant sobre el projecte constructiu aprovat l’any 2010 per arribar a consensuar un nou projecte.

Durant l’any passat Sant Feliu també va elaborar un manifest conjunt amb els ajuntaments de L’Hospitalet i Montcada i Reixac per reclamar al Ministeri de Foment i Adif que prioritzin l’execució de les actuacions previstes en el Pla de Rodalies 2009 que afecten els tres municipis. A més, els alcaldes d’aquests tres municipis es van manifestar sota l’eslògan “Ara Rodalies. Tots junts per exigir-hi millores”, amb un viatge en tren de Montcada a Sant Feliu, on es van unir la presidenta de l’AMB, Ada Colau, i el director d’Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font.

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here