XXI. SANT PONÇ DE CORBERA I LA PENYA D’EN ROVIRA, MIRADOR DE VALLIRANA.

Recorregut lineal des de Vallirana (206) fins a Sant Ponç de Corbera (324), passant per Cal Beco, el Coll Verdaguer i la Font de Sant Ponç, seguint en part el sender PR-C 70, amb desviaments de tornada per la Penya d’en Rovira (391) i els Cingles de l’Obac.

La zona més oriental de les serres de l’Ordal està limitada al sud pels nuclis urbans de Cervelló i Vallirana, al nord pels de Corbera i a l’oest pels cims del Puig d’Agulles, el Roc de Forellac i el Montcau. Es un terreny boscós recorregut per diversos camins i amb l’església de Sant Ponç de Corbera al seu centre.

Aproximació: anant per la nova autovia N-340, cal seguir fins a la darrera sortida de Vallirana (oest) i a la rotonda continuar cap a la dreta en direcció al nucli urbà. En la següent rotonda (abans de la benzinera) podeu optar per deixar el cotxe a l’aparcament de la dreta o aparcar a l’esquerra, davant del Casal de Joves que hi ha al costat de la deixalleria.

0.00 Vallirana (206): comencem el recorregut al inici de la pista cimentada que, a la dreta, va cap a Can Rovira (indicador del sender PR-C 70). Passat Can Rovira hi ha una cruïlla (228; indicador) que seguim a l’esquerra, continuant pel camí més ample i deixant a la dreta dos camins secundaris.

0.10 Cruïlla (244; indicador del PR-C 70): deixem el camí ample i agafem un corriol a la dreta. Travessem dos passos esglaonats i deixem una torrentera a l’esquerra (354) seguint pel corriol de la dreta. En una cruïlla (368; pal) seguim per la dreta.

0.30 Cal Beco: passades les runes trobem una cruïlla (384; indicador del PR-C 70) i seguim per l’esquerra (tornarem per la dreta).

0.35 Coll Verdaguer: en la cruïlla (379; indicador) seguim la pista a dreta i esquerra, de baixada. En la propera cruïlla (362) seguim recte.

0.45 Font de Sant Ponç: abans de la bassa hi ha una cruïlla (360; indicador) on seguim el camí de la dreta. Successivament trobem tres cruïlles (senyalitzades amb pals) que cal seguir a l’esquerra la primera, recte la segona i a la dreta la tercera. Ens internem en un corriol que va baixant i el seguim sempre recte.

1.05 Fondo de Sant Ponç: en la cruïlla (272; indicador) seguim recte, pujant cap a Can Dispanya i en la cruïlla (317; indicador) anem cap a la dreta.

1.15 Sant Ponç de Corbera (324): magnífica església del segle XI, on fem la volta al temple i descansem 10 minuts. Tornem enrere i passat Can Dispanya trobem una cruïlla (330; indicador del PR-C 70) que seguim a l’esquerra, en direcció a Vallirana (el sender PR-C 70 continua fins a la Font Freda i Gelida).

1.35 Cruïlla ampla (311; pal) on seguim el camí de l’esquerra, fent un viratge de 180º. Seguint pel camí ample trobem successivament tres cruïlles senyalitzades amb pals: a les dues primeres hem d’anar cap a la dreta i a la tercera cap a l’esquerra.

1.55 Font de Sant Ponç (360; indicador del PR-C 70): arribem a la font per un camí diferent però ara hem de seguir el mateix itinerari que a l’anada però a l’inversa.

2.05 Coll Verdaguer (379; indicador): deixem el sender PR-C 70 per on hem vingut a l’anada i prenem una pista a l’esquerra, cap a la Penya d’en Rovira. En una primera cruïlla (376; indicador) seguim a la dreta. En la segona cruïlla (371; indicador) pugem cap a la dreta per una torrentera fins al mirador.

2.20 Mirador de la Penya d’en Rovira (384), al costat d’una torre elèctrica, amb excel·lents vistes de Vallirana. Seguim un corriol a l’esquerra fins al cim de la Penya d’en Rovira (391), una esplanada rodejada d’arbres per on el corriol fa un recorregut circular. De tornada al Mirador, seguim el corriol recte, i en la propera cruïlla (386) seguim per l’esquerra en direcció a Cal Beco.

2.30 Cruïlla de Cal Beco (384; indicador): seguim cap a l’esquerra i al trobar la cruïlla del PR-C 70 (368; pal), en lloc de prendre el camí que hem fet a l’anada, seguim recte (deixant el PR-C 70 a l’esquerra) passant pel costat d’una bassa.

2.35 Cruïlla (343; indicador): deixem el camí ample i baixem per un corriol a l’esquerra, passant per sota dels Cingles de l’Obac. En una cruïlla (298) seguim per l’esquerra.

2.45 Cruïlla (276; indicador): seguim per l’esquerra. En la següent cruïlla (244; indicador) enllacem de nou amb el sender PR-C 70 que seguirem recte fins al punt de partida.

2.55 Vallirana (206).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell es de 225 m fins a Sant Ponç de Corbera i de 99 m fins a la Penya d’en Rovira i de tornada, 324 m en total. La principal dificultat és l’orientació, ja que tota la zona és plena de camins i corriols, i tot i que hi ha força indicadors, cal seguir les indicacions i anar en compte de no perdre’s.

Jordi Bosch

Soci del GEPS i de la FEEC

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here