El terror oníric de The Amusement Park, obra recentment recuperada del mític George A. Romero, i In The Earth, del britànic Ben Wheatley, entre les primeres confirmacions de la 40a edició del TerrorMolins, que tindrà lloc del 5 al 14 de novembre a Molins de Rei

•La comèdia de zombies Brain Freeze, film inaugural del festival Fantasia, i l’inquietant i inclassificable Masking Threshold tindran les seves estrenes nacionals al festival

•Una exposició retrospectiva repassarà els 40 anys del certamen, en una edició que vol reivindicar els seus orígens i esperit contracultural i transgressor

•El TerrorMolins recupera la seu històrica del Teatre Foment, que durant molts anys va acollir la marató de cinema i algunes de les projeccions i performances més recordades del certamen

•El festival tindrà també seu online a Filmin, on del 28 d’octubre al 21 de novembre s’hi podran veure una sèrie de films seleccionats especialment per aquesta

La quarantena edició del Festival TerrorMolins va agafant cos amb els primers títols de la seva selecció, entre els quals hi hauran dues de les pel·lícules de terror més esperades de la temporada. El clàssic recuperat de George A. Romero The Amusement Park, restaurat gairebé cinquanta anys després de ser concebut, serà una de les grans atraccions d’enguany, així com la nova obra de Ben Wheatley, que torna al gènere de terror pur amb In the Earth.

A banda d’aquests i altres títols que radiografien el més destacat del panorama del gènere d’enguany, el Festival de Cine de Terror de Molins de Rei 2021 recupera el Teatre Foment, una de les seves sales de projecció històriques, i obrirà, durant les dates del certamen, una exposició que repassa els seus quaranta anys de trajectòria. Amb motiu d’aquesta efemèride, també el la imatge del TerrorMolins 2021 fa una mirada enrere amb un collage que integra els cartells de totes les edicions anteriors.

Avançament de programació presencial

Un dels grans esdeveniments de l’any és la restauració en 4K de The Amusement Park, pel·lícula que George A. Romero va realitzar l’any 1973, cinc anys més tard de debutar amb La nit dels morts vivents, i que es considerava perduda fins al 2019. El film transcorre en un parc d’atraccions on la frontera entre la realitat i la ficció esdevé difusa, una muntanya russa de malson amb aires surrealistes i onírics que s’ha convertit immediatament en una obra de culte.

Un altre film que es podrà veure al TerrorMolins és el nou treball de Ben Wheatley, referent del cinema de gènere britànic, autor d’obres tan singulars i carismàtiques com Kill List, Turistas (Sightseers) o A Field in England. Amb In the Earth, Wheatley torna a combinar el terror cru i sensorial amb pinzellades d’humor negre endinsant-se al bosc amb una guarda forestal i un científic en el context d’una pandèmia mortal que està desolant el món.

La comèdia de zombies tindrà un ambaixador de luxe al TerrorMolins amb l’estrena nacional de Brain Freeze, de Julien Knafo, film inaugural del festival Fantasia que també juga la carta de la pandèmia, aquesta vegada en una illa canadenca on hi viuen famílies adinerades que s’haurà de confinar pel brot d’una malaltia desconeguda… i molt agressiva.

La pasajera, de Raúl Cerezo i Fernando González Gómez, serà una de les pel·lícules de collita nacional de la programació del festival. Presentada al programa Fantastic 7, conformat per set dels certàmens de gènere més prestigiosos del món, La pasajera és un viatge en furgoneta que es converteix en un infern quan els seus ocupants recullen a una excursionista ferida i per alguna raó han d’evitar asseure’s-hi a prop.

Una altra estrena nacional serà Masking Threshold, film de terror psicològic centreeuropeu. Aquesta obra inclassificable, dirigida per l’austríac Johannes Grenzfurthner, se centre en un jove amb discapacitat auditiva que comença a realitzar experiments per a curar-se i descobreix noves i inquietants dimensions sonores. Com el film de Grenzfurthner, la nova onada de cinema de terror tailandès refrescarà el públic del TerrorMolins amb La criada, de Lee Thongkham, sobre una serventa domèstica que és assetjada per l’esperit de la seva predecessora; una aterridora història de fantasmes amb segell del país asiàtic.

Primera fornada de curtmetratges

Entre els curtmetratges que formaran part de la secció oficial hi ha Malakout, de l’iranià Farnoosh Abedi, un curt d’animació en stop motion ple de referències clàssiques i amb una impressionant ambientació, seleccionat en festivals com Guadalajara i guardonat al Creepshow; Expectancy, de Juho Fossi, obra finesa de terror psicològic sobre les expectatives i pors de la paternitat que ha recorregut alguns dels certàmens de gènere més potents del circuit internacional; Mum’s Sweater, de l’aclamada distribuïdora Miyu, animació codirigida per cinc creadors que versa sobre les manifestacions del dol fent ús d’una excepcional metàfora; Ella y la oscuridad, un drama esgarrifós dirigit per Daniel Romero i protagonitzat per Beatriz Arjona sobre la relació d’una mare que ha perdut la seva filla amb la foscor, literal i figurada; i Nevermore, de la també iraniana Sheida Sheikhha, una inquietant peça sobre la lluita interna, entre pors i dimonis, d’una mare en la pitjor de les tragèdies.

TerrorMolins online a Filmin

El festival tindrà, per segon any consecutiu, la seva seu online a Filmin. Del 28 d’octubre al 21 de novembre, fent coincidir l’inici amb el cap de setmana de Tots Sants, el servei de VOD inclourà al seu catàleg la part online de la programació del TerrorMolins, dividit en tres seccions. La secció Videodrome conté novetats de gènere amb procedències i estils molt diversos, des de l’estatunidenca Sound of Violence, d’Alex Noyer; a la colombiana Tarumana (Llanto maldito), d’Andrés Beltrán; des de la mescla entre ciència ficció i el terror de Doors, de Jeff Desom, Saman Kesh, Dugan O’Neal, al thriller sensorial de Silence & Darkness, de Barak Barkan.

La secció Remember aglutina pel·lícules que han passat pel festival i no s’han arribat a estrenar comercialment al país, i la secció Documentals està dedicada a la no-ficció amb les històries més insòlites del gènere a través d’una col·lecció de títols inèdits com Fulci Talks, d’Antonietta De Lillo, que ens acosta a un dels cineastes més importants de la història del cinema de terror, o Scream, Queen! My Nightmare on Elm Street, de Roman Chimienti i Tyler Jensen, revisió del subtext homoeròtic de la segona part de la franquícia de Freddy Krueger.

Novetats de la 40a edició

Una de les grans novetats d’aquest 40è aniversari és que el mític Teatre del Foment torna a ser una de les seus del Festival, un espai centenari que des del 1982 fins al 1990 va acollir les 12 Hores de Cine de Terror, i on es va viure una de les èpoques més exitoses del festival, amb la projecció de pel·lícules de culte absolut i algunes de les performances més recordades. Totes elles estaran presents, en forma de fotografies, audiovisuals o elements gràfics i escrits a l’exposició que s’inaugurarà el dia 29 d’octubre a la sala Ca n’Ametller de Molins de Rei, i que estarà oberta fins al 14 de novembre.

L’exposició estarà estructurada per dècades, des dels anys 70 del segle passat, fins a l’actualitat, amb un protagonisme destacat pel públic i el propi cinema de terror. Així mateix, s’està treballant per una posada en escena gràfica impactant, on també quedi reflectida la voluntat d’homenatjar la contracultura com a context social en el qual va néixer el Festival. Un cicle de xerrades, entre elles sobre la pròpia contracultura, complementaran l’exposició i serviran d’actes paral·lels de la celebració de les 40 edicions.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here