El Govern central va aprovar ahir el Document de Regulació Aeroportuària  (DORA) 2022-2026, que recull les principals inversions previstes per AENA. Finalment el Document no ha inclòs la polèmica ampliació de l’aeroport del Prat.

La noticia ha provocat reaccions divergents: l’empresariat, amb Foment del Treball al davant, ha lamentat la no inclusió del projecte del socialista Maurici Lucena, president d’AENA, i ha anunciat que “no renuncia al progrés que aporten les infraestructures”. En canvi, hi ha hagut satisfacció vigilant a l’Ajuntament del Prat i a les entitats aplegades sota la plataforma Zeroport, impulsada per Ecologistes en Acció.

L’alcalde del Prat, Lluis Mijoler va participar el mateix dimarts en una concentració a la Plaça de la Vila de la seva localitat per celebrar que el DORA hagi descartat destruir espais naturals per ampliar l’aeroport. Mijoler ha recordat que AENA té pendents encara les compensacions de l’anterior ampliació i que la Generalitat ha de presentar el Pla d’especial protecció del Delta.

Descartada l’ampliació que tant rebuig social havia despertat, el DORA sí que inclou una inversió de 325 milions d’euros per al Prat, dels quals 250 milions són per a millora de les instal·lacions i 76 estan dedicats a inversions no especificades.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here