La Federació Empresarial Catalan d’Autotransport de Viatgers (FECAV) considera imprescindible la implantació immediata del carril bus de la B-23 per entrar a Barcelona per la Diagonal, l’accés més important de vehicles a la ciutat des del Baix Llobregat.

FECAV destaca que l’execució d’aquesta infraestructura derivaria en un estalvi de 2.600 Tm de CO2, anualment, i prop de 3.000 hores diàries en temps de desplaçaments per als usuaris i usuàries del transport públic.

Des de fa prop de 20 anys, FECAV, conjuntament amb totes les institucions polítiques i les entitats representatives del teixit social, empresarial i cívic de les comarques de l’oest de la Regió metropolitana de Barcelona ( Baix Llobregat, Anoia, el Penedès i el Bages) reivindiquen que es doti els accessos a la capital d’un carril reservat per al transport públic, al llarg de l’autovia B-23. L’objectiu  és evitar els episodis de congestió  que, quotidianament, afecten més de 30.000 usuaris i usuàries que utilitzen l’autobús per desplaçar-se cap el centre de la conurbació.

Aquesta infraestructura, en l’actualitat de titularitat de l’Estat, és previst que sigui transferida a la Generalitat. Aquest seria el moment en que, per fi, el projecte de carril bus podria fer-se realitat. La Generalitat ja disposa d’un projecte d’execució parcial del tram Sant Joan Despí-Barcelona, que seria un primer pas per tirar endavant la totalitat de la proposta .La previsió del carril bus figura tant en el Pla Director d’Inversions del Transport 2030, com al Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona de l’Autoritat del Transport Metropolità.

El cost de la inversió seria d’uns 14 milions d’euros, una despesa necessària i socialment molt rendible.

FECAV, ajuntaments, consells comarcals, altres institucions, entitats cíviques socials i empresarials impulsen una campanya per a aconseguir el compromís del Govern central i del Govern de la Generalitat per a la formalització de la cessió de la via i de programació de l’execució de l’actuació.

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) s’ha adherit a les reivindicacions plantejades per la FECAV.

Després dels efectes negatius que la pandèmia ha provocat en l’ús del  transport públic i de l’evidència dels perills que suposa el canvi climàtic que la Cimera del Clima de Glasgow a posat novament de preocupant  actualitat, sembla evident que les institucions haurien de fer cas del clam a favor del carris bus que neix de sectors diversos de la societat i que ajudaria a millorar els desplaçaments de la ciutadania del Baix Llobregat i altres comarques a Barcelona.

Font: FECAV

Imatge recreació: PTP

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here