La setmana que ve el grup Volkswagen farà oficial que la planta de bateries per a vehicles elèctrics s’instal·larà finalment a Sagunt, al País Valencià. La pretensió de que es construís a Martorell, a tocar de les instal·lacions de SEAT, així com altres possibles ubicacions pensades a Catalunya, han quedat descartades. També han perdut les seves opcions Extremadura i l’Aragó. La confiança del conseller d’Economia de la Generalitat, Jaume Giró, en fer-se amb la inversió ha quedat en no res.

L’elecció de Sagunt, que comportarà la creació de 3.500 llocs de treball al País Valencià, s’ha fonamentat, segons diversos mitjans, en diverses raons: les facilitats donades per la Generalitat valenciana en l’habilitació dels terrenys, la ubicació estratègica de Sagunt per la seva connexió amb el Corredor Mediterrani, i la disposició de ma d’obra qualificada. El govern de Ximo Puig acaba d’anunciar l’aprovació del projecte d’expropiació per a disposar de 5’6 milions de metres quadrats de sòl industrial en el polígon del Parc Sagunt II ( a la fotografia) . Sembla, doncs, que el govern de PSPV, Compromís i Podem  li ha passat la mà per la cara al Govern català. La decisió pot ser determinant per a que Ford s’inclini per fabricar vehicles elèctrics a la seva planta d’Almussafes, al País Valencià. La nova planta de Sagunt, amb capacitat de 40 GWh, abastirà les de Landaben, Martorell i Almussafes.

SEAT  compta a Martorell amb el Test Center Energy, el primer centre de desenvolupament de bateries de l’Estat espanyol i el quart del grup Volkswagen en el món. Va començar a operar a l’octubre de l’any passat després d’una inversió d’uns set milions d’euros; compta amb 25 treballadors.

Fotografia: Ajuntament de Sagunt

 

 

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here