El sindicat USO va valorar des de l’aeroport del Prat, el dimarts, 12 de juliol,  “molt positivament” el funcionament de la nova jornada de vaga dels treballadors i treballadores de Ryanair, tot i considerar que els serveis mínims decretats van ser, una vegada més, “abusius”.

A les 11 del matí , a l’aeroport del Prat ja s’havien cancel·lat una desena de vols i els retards s’havien acumulat. Lídia Aransanz, secretària general d’USO Ryanair ( a la fotografia), va destacar que, malgrat les dificultats per exercir el seu dret a la vaga, els treballadors “segueixen parlant alt i clar” per exigir millors condicions laborals.

Ryanair va tornar a enviar la carta de serveis mínims al 100% de la plantilla, en el que podria suposar una vulneració del dret a vaga. D’altra banda, segons fons sindicals, es va detectar esquirolatge en alguns vols perquè alguns van ser operats  per tripulacions no espanyoles, que actuaven d’esquirols.

Els treballadors i treballadores de la companyia han convocat 12 jornades de vaga aquest mes de juliol. La de dimarts va ser la primera. Les aturades s’allargaran fins el dia 28 , excepte els caps de setmana del 16 i 17 i del 23 i 24.

En la mesura que es van cancel·lar vols, els taulells de facturació de Ryanair van registrar importants cues i els de reclamacions es van col·lapsar. Ryanair ha advertit els seus clients que “venen mesos complicats” i els hi ha demanat “paciència”.

USO denuncia l’existència de 75 treballadors expedientats  i la no renovació de molts contractes en període de prova. Aransanz va recordar que lluiten per unes condicions laborals dignes, i va exigir que la companyia acati les sentències  judicials, operi en el marc de la legislació espanyola i s’avingui a seure de nou a la taula per negociar un conveni col·lectiu.

Font: ACN

Fotografia: CCMA

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here