Sant Feliu de Llobregat es troba en un dels moments més importants de desenvolupament com a ciutat després de la recuperació de la democràcia. La construcció de la cohesió urbana i social liderada pel PSUC des de l’any 79, quan el govern encapçalat aleshores per en Cesc Baltasar opta per la millora interna dels barris i la creació de serveis i d’equipaments de garantia dels drets socials de ciutadania, va assentar les bases de la ciutat que volíem.

Ara el soterrament de les vies del tren permetrà aprofitar tot el potencial d’aquesta ciutat que hem anat construint. Respectant el perfil urbanístic de la ciutat, sense incrementar densitats, ampliant zones verdes i espais públics per a les persones, i possibilitant nous equipaments i serveis públics per a tothom. En resum, continuant apostant per un Sant Feliu cohesionat físicament i socialment i més habitable.

La reivindicació de la necessària cobertura de les vies del tren, present a la nostra ciutat des de fa més de 40 anys, avui ja podem dir amb la veu ben alta que és una de les nostres línies estratègiques de treball i que, després de l’èxit de la consulta popular del 21 de novembre de l’any passat, estem construint col·lectivament la ciutat del futur amb el desenvolupament de la proposta guanyadora.  Un futur que els nostres avis i les nostres àvies ja albiraven, que ara esdevé la realitat del present, i que us asseguro que és molt emocionant poder liderar, mantenint-nos fidels a aquest ideari de ciutat que van començar a imaginar els nostres antecessors.

El tancament del pas a nivell és una fita més que simbòlica: els santfeliuencs i les santfeliuenques hem patit (massa) les conseqüències d’una ciutat trencada i dividida, amb un pas a nivell que representava una ferida insalvable, tancat 50 minuts de cada hora. La pèrdua de la por a una realitat paradoxal com és el fet que el tren passi pel bell mig de la ciutat, ha fet que hàgim viscut amb normalitat el jugar-nos la vida per anar a l’escola, per “anar al centre”, per fer compres, o per agafar el tren. Milers i milers de trajectes on hem posat la vida en risc, que ja no es tornaran a produir mai més. I vides perdudes, amb el patiment irrecuperable que això suposa i que mai hauríem d’haver lamentat.

Aquesta fita, la del tancament definitiu del pas a nivell, tindrà lloc aquest proper 16 d’octubre a les 00h. Un dels dies importants arriba; diem adéu al pas a nivell dins el procés de transformació que estem vivint amb les obres, i que portarà seguidament a la posada en marxa de l’estació provisional. L’obra, que avança a un bon ritme, passa a una següent fase després de preparar la ciutat amb els pilotatges necessaris per començar a construir el túnel definitiu. Un cop que es posi en funcionament l’estació provisional, ubicada a la zona entre el carrer Comte Vilardaga i carrer Constitució, seguirem amb la desitjada transformació, i també, per què no dir-ho, amb unes molèsties que la ciutadania santfeliuenca està suportant de manera exemplar. Tots i totes sabem que ens depara un futur millor.

Diem adéu al pas a nivell amb alegria i il·lusió, perquè representa una victòria de totes les persones que al llarg dels anys han lluitat per a que sigui possible, a totes elles dediquem el nostre reconeixement per la seva lluita. També l’alegria i la il·lusió, perquè la desaparició del pas a nivell simbolitza l’inici d’una ciutat millor, per a tots i totes nosaltres i per a les generacions futures.

Lidia Muñoz.          Primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Fotografia: Butlletí municipal Sant Feliu de Llobregat (1994)

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here