Cada vegada més car. Anar del Baix Llobregat al Garraf, o a al revés, per la C-32, costa un 7’3 % més que l’any 2022. Així ho ha decidit el Govern de la Generalitat que ha anunciat una pujada mitjana del 6’57 % en els seus peatges a partir d’aquest primer de gener, segons l’Ordre signada pel Conseller de Territori, Juli Fernández, publicada aquest passat divendres 30 de desembre al DOGC.

La Generalitat gestiona les autopistes, i els peatges del Túnel del Cadí, del Túnel de Vallvidrera, de l’autopista C-16 entre Sant Cugat i Manresa, i la C-32 entre Castelldefels -Sitges -El Vendrell (a la fotografia), que és molt utilitzada pels conductors i conductores de la comarca.

La finalització del les concessions de l’AP-7 i l’AP-2 va deixar Catalunya gairebé sense peatges excepte els quatre trams propietat de la Generalitat. El Govern català argumenta que no pot congelar els preus dels peatges perquè la mesura tindria una incidència molt significativa en els pressupostos públics. El Govern de l’Estat ha decidit, en canvi, pujar només el 4 % en els peatges de les vies estatals, mesura que ja no afecta Catalunya. L’objectiu del Govern central és, segons ha explicat, mitigar l’increment del 8’4 % que es derivaria de l’IPC, amb la voluntat d’ajudar la ciutadania a afrontar l’actual augment de preus de l’energia.

L’any passat el peatge del Garraf ja va pujar un 5’4 %. La Generalitat ha articulat un seguit de bonificacions per a compensar en part la pujada. Les protestes ciutadanes per l’elevat preu d’aquest peatge han estat una constant des de fa anys.

Font: gencat.cat

Fotografia: El nacional.cat

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here