La Generalitat i el govern espanyol es van reunir ahir dijous al migdia per constituir la comissió que ha d’abordar el futur de l’aeroport del Prat i la seva governança, en compliment al pacte polític amb el PSC per a l’aprovació dels pressupostos d’aquest any

Les dues parts van acordar crear diversos grups de treball que es constituiran en les properes setmanes i que seran paritaris. L’objectiu és que les propostes es puguin publicar a finals d’any, segons va explicar el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, en declaracions als mitjans després de la trobada. “Creiem que hem de pensar en gran, a futur i en quin ha de ser el model aeroportuari català i tenint en compte tots els aeroports del país”, va dir.

Sanglas va defensar que la Generalitat ha de tenir capacitat sobre la presa de decisions sobre l’aeroport i que cal veure quines fórmules es poden estudiar. “El ministeri assumeix el pacte polític existent i és conscient que aquest tema s’ha d’abordar”, va comentar el secretari de Mobilitat.

La Generalitat recorda que existeixen altres infraestructures aeroportuàries, com per exemple les de Girona i Reus, i per això demana “pensar en gran” i en un model “multipista” . “És el model que existeix a nivell europeu i el que ha de funcionar al país”, va apuntar Sanglas, que considera que els aeroports han de comptar amb unes bones connexions ferroviàries.

En el cas de l’aeroport del Prat, el secretari de Mobilitat va explicar que ha de ser una infraestructura que respecti el medi ambient i els veïns i veïnes de la zona propera a les instal·lacions, sense renunciar a una major connectivitat internacional. “Veurem per on passa aquesta solució”, va assenyalar.

Les comissions es constituiran en les properes setmanes. Es desconeix encara quantes n’hi haurà ni qui en formarà part. De moment, Sanglas va avançar que seran paritàries quant el nombre de representants de cada administració i no va tancar la porta a la incorporació d’experts externs. Les comissions hauran de tractar qüestions com el futur de la infraestructura, la seva governança i les connexions ferroviàries.

Sobre aquest darrer àmbit, Sanglas va pronosticar que serà “la més fàcil de les comissions” davant d’altres on caldrà “més d’una reunió”. Segons va remarcar, hi ha un “acord total” en matèria ferroviària després que el Ministeri ja hagi presentat els projectes previstos per a l’aeroport de Girona i ja hagi començat a treballar en el de l’estació intermodal de Reus. “Són projectes que des del Govern es veuen molt favorables i el que hem de fer és que s’impulsin”, va afegir.

Sanglas posa en dubte les paraules de Sánchez Llibre

Preguntat sobre les declaracions del president de Foment del Treball, Josep Sánchez Libre, en què assegurava que el president de la Generalitat, Pere Aragonès, li havia expressat el compromís del Govern per “possibilitar que l’ampliació del Prat sigui una realitat”, Sanglas ho va posar en dubte. “Si té aquest compromís a nosaltres no ens l’ha fet arribar el president de la Generalitat”, va afirmar.

Per part de la Generalitat, van assistir a la reunió celebrada a la seu del Departament de Territori, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas; el president i conseller delegat d’Aeroports de Catalunya, Daniel Albalate; i el director general de Coordinació Interdepartamental, Marc Ramentol; i per part del Ministeri de Transports i Mobilitat, el secretari general de Transports Aeri i Marítim, Benito Núñez; el director general d’Aviació Civil, David Benito; i el tècnic de la Direcció general d’Aviació Civil, Andrés López.

L’alcalde del Prat i membre de la direcció dels comuns, Lluís Mijoler, s’ha mostrat satisfet pel canvi en la gestió de l’aeroport, i que es tingui en compte el món local

Mijoler ha reclamat la participació dels ajuntaments en la gestió de l’aeroport. Així ho ha destacat l’endemà de la primera reunió de la comissió bilateral entre els Governs català i espanyol sobre el futur de la infraestructura.

Font: ACN i xarxes socials

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here