La cornellanenca Celia Giraldo també va ser guardonada amb un Premi Gaudí, en aquest cas a la millor direcció novell. ‘Polvo serán’, ‘Segundo premio’ i ‘Casa en flames’ completen un palmarès repartit. Precisament aquesta última compta amb banda sonora “made in Baix Llobregat” de la mà del músic santfeliuenc Joan Dausà. Amb aquest nou guardó, Clara Segura es converteix en l’actriu amb més Premis Gaudí de la història
‘El 47’ ha posat el colofó a una flamant trajectòria d’èxit. Si primer va rebre el suport del públic, ahir per la nit va recollir el reconeixement dels acadèmics. El film de Marcel Barrena s’ha imposat als Gaudí amb set premis, entre els quals el de millor pel·lícula, protagonista masculí per Eduard Fernández, actriu secundària per Clara Segura, a més de diversos guardons tècnics i l’especial del públic.
Com la història sobre l’origen del barri de Torre Baró, ‘Polvo serán’, l’última cinta de Carlos Marquès-Marcet, també va marxar a casa carregada d’estatuetes -quatre-, entre les quals, a millor en llengua no catalana. ‘Segundo premio’, d’Isaki Lacuesta i Pol Rodríguez -Gaudí a la direcció-, i ‘Casa en flames’, en van recollir tres cadascuna.
I és que si alguna pel·lícula ha generat llargues cues a les sales catalanes el 2024 ha estat ‘El 47’ gràcies al boca-orella. El film va tornar a estar en boca de tothom aquest dissabte durant la nit del cinema català, en què va pujar fins a vuit vegades a l’escenari del Centre de Convencions Internacional de Barcelona, que va tornar a acollir la tradicional cerimònia dels Premis Gaudí.
A més d’algunes de les grans distincions de la nit, la cinta de Marcel Barrena es va imposar amb l’estatueta a millor direcció de producció, millor vestuari, millors efectes visuals i millor maquillatge i perruqueria. El film va protagonitzar un altre dels moments més emotius de la vetllada, amb l’aparició a l’escenari de la neta de Manolo Vital, Joana Vital, que va recollir el guardó del públic. “Gràcies per fer una història transversal en el temps i convertir-la en un clàssic”, va afirmar, demanant també “comunicar-se i portar-se bé” a tothom, independentment de la llengua que es parli, com ho van fer els seus avis “tota la vida”.
En una línia similar es va expressar Marcel Barrena, que va reconèixer que ‘El 47’ l’han feta per la gent i per Torre Baró. “La força de la gent i d’un barri ens ha portat avui fins aquí”, va manifestar. Reproduint l’accent que ha fet popular Manolo Vital a la pantalla gran, Eduard Fernández va recollir el seu cinquè Gaudí dedicant l’èxit de la cinta al barri. “Ha estat bonic veure com s’emocionaven pels carrers”, va assegurar, i va demanar a la ciutadania ser “coherents” amb l’esperit de la pel·lícula i posar els lloguers a preus assequibles. Alhora, va defensar el “respecte per l’ofici” i haver decidit no doblar ‘El 47’.
Clara Segura -que no va poder ser a la gala perquè estava en una funció de ‘Tots ocells’ i que amb el d’aquest dissabte es converteix en la intèrpret amb més Gaudí de la història-, va anunciar en un discurs que va llegir Zoe Bonafonte, que lliurarà l’estatueta a l’Associació de Veïns de Torre Baró.
Finalment, una altra baixllobregatina, en aquest cas de Cornellà, la jove directora de cinema Celia Giraldo, que ja va tastar les mels de l’èxit codirigint alguns dels capítols la guardonada sèrie “Això no és Suècia”, va recollir el Premi Gaudí a la millor direcció novell per ‘Un lugar común’. La cinta, protagonitzada per Eva Llorach, retrata la crisi d’una dona de 52 anys acomiadada de la seva feina.
Font: ACN