A l’entorn del projecte d’AENA d’ampliar l’aeroport del Prat es mouen importants interessos econòmics, polítics i mediàtics. Aquests sectors, encapçalats per la patronal de Foment del Treball i per partits polítics com Junts per Catalunya i el PSC, no volen deixar escapar l’ocasió de tirar endavant la inversió malgrat l’impacte mediambiental que provocaria i l’oposició dels Ajuntaments de Barcelona i El Prat de Llobregat.
El vicepresident del Govern de la Generalitat, Jordi Puigneró, de Junts, que ja va signar un controvertit acord amb la ministra de Transports del govern central, Raquel Sánchez, el 2 d’agost, ha avançat a La Vanguardia una nova proposta. Sembla que es tractaria d’estendre la pista a l’oest sense tocar la llacuna de La Ricarda. Però el nou projecte sí que afectaria una altra zona, també protegida dins la Xarxa Natura 2000, el Remolar al terme municipal de Viladecans. Aquesta zona natural d’aiguamolls del Delta del Llobregat, coneguda popularment com Filipines, també acull una gran varietat d’ocells aquàtics, té un gran valor mediambiental i gaudeix de la protecció de la Unió Europea.
Segons La Vanguardia, la decisió ja està presa a Vicepresidència. Però no està clar quina serà l’actitud del Govern de la Generalitat, ja que ERC s’ha mostrat reticent a acceptar el projecte d’AENA. També caldrà veure si l’Ajuntament de Viladecans, governat pel PSC, en col·laboració amb els Comuns, està disposat a mantenir la mateixa oposició que el del Prat, on l’alcalde Lluis Mijoler, dels Comuns, governa amb el suport del PSC. Significativament, la setmana passada, tal com va informar Elbaix.cat, les organitzacions de Junts per Catalunya del Prat, Gavà, Sant Boi i també la de Viladecans expressaven la seva queixa pel fet que Junts hagués aprovat una resolució al Parlament favorable a l’ampliació de l’aeroport al costat de PSC i Ciutadans.
Fotografia de Jordi Puigneró: La Vanguardia