Instal·len noves llums a les pistes per provocar menys soroll a Gavà. El sistema, recomanat per l’organització d’aviació civil internacional, guia els avions cap a les sortides més properes de les pistes

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]L[/dropcap]’aeroport del Prat ha posat en funcionament un nou sistema d’il·luminació que permet allargar la configuració normal de funcionament de les pistes, que és la que menys soroll provoca a les urbanitzacions de Gavà-Mar. Aquest sistema, anomenat RETIL per les seves sigles en anglès, guia els pilots cap a la sortida de les pistes més pròximes, especialment en condicions de poca visibilitat.

És en condicions adverses de temps quan s’activa la configuració est, que obliga els avions a sobrevolar les zones habitades de Gavà abans d’aterrar al Prat. El sistema RETIL és una recomanació de la Organització d’Aviació Civil Internacional que fins ara no havia aplicat l’aeroport barceloní. El sistema, anomenat en anglès Rapid Exit Taxiway Indicator Lights (llums indicadores de carrer de sortida ràpida) fa que els avions passin menys temps a les pistes, i per tant permet que hi hagi més moviments a la plataforma.

Consta d’unes fileres llums instal·lades als 17 carrers de sortida ràpida de les dues pistes paral·leles que hi ha al Prat, distribuïdes de forma perpendicular a aquestes vies. També van acompanyades d’una senyalització horitzontal.

Això permet allargar la configuració normal en moments de poca visibilitat, entre d’altres. Si l’aeroport funciona amb aquesta configuració, els avions que hi aterren s’aproximen per la Zona Franca i les zones naturals i agrícoles del Prat, sense sobrevolar zones habitades, i s’enlairen cap a Gavà-Mar, però fent un gir de 60% graus per minimitzar el soroll en passar sobre les urbanitzacions.

En condicions adverses, s’activa la configuració est, i llavors els avions fan el recorregut contrari: s’enlairen sobre les zones no habitades del Prat i, per aterrar, han de sobrevolar les urbanitzacions de Castelldefels i Gavà, causant més molèsties als veïns.

Nova web d’AENA que explica com arribar a l’aeroport del Prat

AENA publica un mapa al seu web que aglutina totes les línies de transport públic per arribar i sortir de l’aeroport del Prat. La infraestructura també està integrada a Google Maps per facilitar-ne l’arribada en vehicle privat.

Aena Aeropuertos acaba de publicar al seu web un mapa que aglutina totes les línies de transport públic que arriben i surten de l’aeroport de Barcelona-El Prat. Aquest mapa, que es pot descarregar en format PDF, mostra les estacions i recorregut de la línia R-2 de Renfe Rodalies, així com les diferents possibilitats d’accés en autobús: les línies urbanes 46, N17, PR1, L77, L99, Aerobús 1 i Aerobús 2 i les interurbanes que connecten la instal·lació barcelonina amb poblacions com Figueres, Lleida, Reus, Tossa de Mar o Andorra, entre d’altres.

Per a l’accés a Barcelona-el Prat en transport privat per carretera, destaca el nou tractament dels accessos, que integra l’Aeroport a Google Maps i inclou funcionalitats de gran utilitat per als viatgers, com el càlcul de rutes entre un determinat punt de sortida i diversos punts de l’Aeroport (com arribar des de qualsevol punt de l’estat espanyol) o l’estat del trànsit.

El mapa i altres informacions, com el temps estimat per a cada un dels recorreguts, les freqüències, els preus i, fins i tot, les tarifes de taxi, es troben a l’apartat ‘Transport i Accessos’ de Barcelona-el Prat, dins de la web www.aena-aeropuertos.es. A la pàgina es descriuen a més totes les possibilitats de connexió -autobús i llançadora- entre les dues Terminals de l’Aeroport. Aquestes informacions estan disponibles en català, castellà i anglès.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here