Segons aquesta entitat, les demandes que la comarca planteja en termes de millora dels accessos o infraestructures, no es poden desvincular de la mobilitat a peu i amb bicicleta

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]P[/dropcap]er a Bici Baix Llobregat, quan es parla de soterrar les vies de tren a Sant Feliu de Llobregat, o d’acabar la variant de Vallirana, o de les infraestructures viàries, tot això no es pot desvincular mai de la mobilitat a peu i amb bicicleta. Per tant, aquesta associació demana que cada nova infraestructura de mobilitat o cada reforma d’infraestructura ja existent, es dugui a terme sempre planificant accessos per a vianants i ciclistes.

Per a aquesta entitat, “una persona té dret a desplaçar-se caminant o pedalant d’un municipi a l’altre sense haver-s’hi de jugar la vida”.

Segons informen, la mobilitat a peu i amb bicicleta està augmentant a causa de la crisi econòmica ja que són els mitjans de transport més barats. A més, permeten fer intermodalitat i poden generar benefici econòmic que ajudi a sortir de la crisi. Per exemple, el turisme a peu i amb bicicleta ja està en ple creixement.

Les seves dues principals demandes son la creació de zones 10, 20 i 30km/h, on les bicicletes comparteixen espai amb els cotxes, i la millora de les connexions entre municipis

Senyalització d’un carrer de Sant Boi, que limita la velocitat on les bicicletes comparteixen espai amb els cotxes. Font: Bici Baix Llobregat

Bici Baix Llobregat defensa que tots els carrers d’una població han de ser segurs per a la circulació quotidiana dels vianants i ciclistes. Això s’entén com a benefici per a la ciutadania en general. “Si demanem la circulació a 30 a tot el nucli urbà, automàticament estem demanant carrers més segurs per a tots els usuaris de la via pública: vianants (criatures, persones grans, gent amb discapacitat o mobilitat reduïda, etc), ciclistes i vehicles a motor”, afirmen. Posen com a exemple de bones pràctiques el cas de Sant Boi, on en algunes zones s’estan aplicant mesures similars.

A més, segons expliquen qui no vagi mai amb bicicleta també en surt beneficiat, ja que més bicicletes signifiquen menys cotxes, i per tant més aire net per tothom, més facilitat d’aparcament i menys congestió de trànsit a motor per qui segueix anant amb cotxe.

Quant a les connexions entre municipis, això també és prioritat absoluta per a l’associació. Proposen, per exemple, habilitar millor la connexió pel pont de 4 Camins entre Sant Vicenç dels Horts i Molins de Rei. La mobilitat a peu i amb bicicleta està augmentant a causa de la crisi econòmica ja que són els mitjans de transport més barats. A més, permeten fer intermodalitat. Demanen, per tant, adaptar i senyalitzar tots els accessos des del camí del riu Llobregat a cada població i altres vies i camins que hi hagin entre poblacions, així com indicar les distàncies en kms i metres d’un lloc a l’altre.

I finalment, volen que cada nova infraestructura de mobilitat o cada reforma d’infraestructura ja existent, es dugui a terme sempre planificant accessos per a vianants i ciclistes.

 

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here