El ple del consell comarcal ha aprovat una resolució en què s’insta al govern català a accelerar les actuacions perquè es pugui obrir inicialment la L9 com a llançadora entre les terminals T1 i T2 i l’estació intermodal del Prat, i on s’expressa el malestar de la institució després de conèixer la informació del séu possible endarreriment, a través dels mitjans de comunicació

[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]E[/dropcap]l ple del consell comarcal ha aprovat una resolució en què s’insta al govern català a accelerar les actuacions perquè es pugui obrir inicialment la línia 9 del Metro com a llançadora entre les terminals T1 i T2 i l’estació intermodal del Prat, a més que expressa el malestar de la institució comarcal després de conèixer a través de dels mitjans de comunicació que hi haurà un nou retard de dos anys en l’entrada en funcionament de la línia 9 del metro entre Zona Universitària i l’aeroport Barcelona-El Prat

La resolució, aprovada amb el suport dels grups PSC, CiU, ICV-EUIA-EPM i ERC, manifesta que l’endarreriment dos anys en l’entrada en servei del tram de la L9 entre Zona Universitària i l’aeroport no contribueix “de cap manera a posicionar la comarca del Baix Llobregat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona com un entorn competitiu per a la indústria, el turisme i els serveis amb una ocupació d’alta qualitat”.

El Consell ha demanat una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Jordi Vila i amb els municipis i institucions afectades per tractar sobre el nou calendari de la L9. A la resolució, se subratlla que l’accessibilitat en transport públic a l’aeroport barceloní, que rep 35 milions de viatgers anualment, és del tot insuficient i de baixa qualitat, cosa que provoca que una gran part dels seus treballadors i usuaris utilitzin el transport privat de forma habitual.

Els grups polítics que donen suport a la resolució lamenten la baixa inversió de l’estat en infraestructures de mobilitat i transport públic a la comarca en el període 2011-2013, així com la disminució de les aportacions de l’estat a l’ATM per al finançament del transport públic metropolità.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here