Josep Rull afirma que ha estat “la tirallonga més gran de despropòsits” en l’obra pública, amb “una desviació del 574% i 16.600 M€ amb despeses financeres”

Josep Rull, diputat de CiU al Parlament de Catalunya, ha valorat positivament l’actuació del Govern de la Generalitat per reorientar l’arquitectura financera i desbloquejar la L9 del metro, garantint la seva posada en funcionament amb uns nous terminis. Rull ha afirmat que la gestió de la L9 per part del tripartit ha estat “la tirallonga de despropòsits més important en l’execució de l’obra pública”, amb un increment de costos extraordinari: “Inicialment es va plantejar per un cost de 2.464 M€ però finalment acabarà costant 7.000 M€ i amb despeses financeres 16.600 M€”. És a dir, “un 574% de desviació”. Per això, “aturar les obres va ser la millor opció perquè es pogués acabar amb uns nous terminis”.

En una pregunta al conseller Vila en la sessió de control al Govern, Rull ha destacat que no hi ha casos similars en altres països i que és conseqüència d’una pèssima gestió del tripartit: “Des d’un canvi de la llei de l’obra pública, que passa a crear un entorn de desconfiança sense que millorin els estàndards de seguretat, que provoca que s’alenteixin els processos i que s’hagi d’agilitzar algunes obres públiques a corre cuita”. Així, fruït d’aquesta pèssima gestió, “una tuneladora va estar encallada més de 14 mesos a l’estació de Foc Cisell, amb un increment espectacular de costos”.

257 M€ de cànons d’estacions que no estan en servei

El Govern es va trobar unes obres que s’havien executat però encara no s’havien pagat i l’element més dolorós, un sistema de pagament diferit pel qual “aquest any el Govern haurà de pagar 257M€ de cànons d’estacions, la major part de les quals no estan en servei”. Per exemple, “per a la PIRMI s’invertiran 173 M€”.

Remuntar la situació econòmica per posar en funcionament el 2016

En la seva resposta, el conseller Vila ha assenyalat que “el taló d’Aquil·les” d’aquesta obra va ser “la pràctica abusiva de mètodes de pagament diferit, que va posar en risc la viabilitat del conjunt de l’actuació”. Ara, “les coses comencen a prendre sentit i després de 4 anys de remuntar la situació econòmica, aquesta tardor començaran les proves, que continuaran durant l’any 2015 i es podrà posar en funcionament el primer semestre de l’any 2016”.

El conseller Vila ha afirmat que “l’objectiu d’arribar a l’aeroport el resoldrem parcialment i ens obligarà a seguir exigint que es connecti amb tren l’aeroport i Barcelona”.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here