Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

Ascensió al cim del Montau (658), situat en el límit dels massissos de l’Ordal al nord i del Garraf al sud. La pujada per la seva vessant nord-oest, des del poble d’Olesa de Bonesvalls (Alt Penedès), resulta més atractiva que des de Begues, a causa de les pedreres que ocupen el vessant sud de la cadena muntanyosa en la qual s’ubica. El Montau es troba a la zona limítrof de les comarques del Baix Llobregat i l’Alt Penedès.

Aproximació: anant per l’autopista C-32 (de Barcelona a Sitges) cal prendre la sortida de Gavà i Begues. Després de passar per l’oest de Gavà cal seguir la carretera BV-2041 cap a a Begues. Després de travessar el dispers nucli de Begues cal continuar per la mateixa carretera en direcció a Olesa de Bonesvalls. Passat el km 17 i abans d’entrar a Olesa, ens trobarem, a la dreta, l’entrada a la barbacoa del Pla de la Creu, on hi ha un petit espai on es pot aparcar el cotxe.

Itinerari (Mapa Institut Català de Cartografia)

0.00 Pla de la Creu (276): segueixo una pista de terra fins a l’entrada d’una hípica. A partir d’aquí segueixo un camí que s’interna al bosc, cap a la dreta (277). El camí puja en direcció sud-est. En una cruïlla (388) segueixo el camí principal cap a la dreta, ara convertit en sender.

Arribo a un petit clar (400) i enllaço amb un altre sender que ve de la dreta (procedent de la carretera): segueixo recte. El sender arriba a una zona pedregosa i vira cap a l’esquerra per ascendir en ziga-zaga, ara amb més pendent. Passo per sota d’una torre elèctrica (485).

0.35 Cruïlla (495) amb una pista de terra que ve de la dreta (procedent de la carretera, al costat de la pedrera d’Olesa, per on pugen els ciclistes). Segueixo cap a l’esquerra (oest) la pista que em portarà al cim del Montau.

La pista passa per l’esquerra del Puig de l’Antiga (514), coronat per una torre elèctrica. Un estret sender baixa cap a l’esquerra (cap a Olesa de Bonesvalls) però jo segueixo recte. La pista puja cap al Puig del Avençó (523), coronat també per una torre elèctrica. Observo ja el cim del Montau coronat per una antena de telecomunicacions.

Un estret sender (556) em permet tallar la pista que descriu un revolt cap a la dreta. Arribo a una cruïlla (624) i segueixo la pista principal cap a l’esquerra (per la dreta s’arriba a una cota secundària (636) sobre la pedrera de Begues).

1.10 Cim del Montau (658): presidit per una creu i amb l’antena de telecomunicacions i una torre elèctrica en els seus voltants. Descanso 15 minuts i gaudeixo de les vistes del Garraf (al sud), de Collserola (a l’est) i de l’Ordal, Montserrat i Sant Llorenç del Munt (al nord). Baixo pel mateix camí.

2.25 Aparcament del Pla de la Creu (276).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell és de 382 m. Com ja he comentat, el cim del Montau es pot assolir també pujant per la pista que surt del costat de la pedrera d’Olesa (pel vessant sud-oest) o des de la central elèctrica de Begues (pel vessant est), però l’itinerari és menys agradable . En canvi, la pujada des del Pla de la Creu té el seu encant.

Jordi Bosch

Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la F.E.E.C.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here