Tindrà una freqüència d’uns 15 minuts, en lloc dels 30 de la línia actual, i tarifa integrada

El tren llançadora que connectarà el centre de Barcelona amb les dues terminals de l’aeroport del Prat tindrà parada a l’estació de rodalies de la nostra ciutat.

En principi, aquesta llançadora no tenia previst parar al Prat, però les converses entre l’Ajuntament, la Generalitat i el Ministeri de Foment van concloure la idoneïtat d’aquesta parada: serà clau per a la intermodalitat del sud de l’àrea metropolitana i dels municipis situats al sud del Prat (Viladecans, Gavà, Castelldefels, Sitges, Vilanova…). Per agafar la llançadora de l’aeroport, molts passatgers d’aquestes zones faran servir l’estació del Prat, a la qual podran arribar en metro, tren de rodalies, autobús, taxi…

Freqüència de pas i tarifes

La freqüència de pas d’aquesta llançadora serà d’uns 15 minuts, mentre que la línia actual de l’aeroport passa cada mitja hora.

Les obres començaran a l’abril i necessitaran una inversió de 220 milions d’euros, a càrrec del Ministeri de Foment. La durada prevista dels treballs és de 40 mesos i la prestació del servei es concessionarà a un operador. El preu estarà integrat amb el sistema tarifari metropolità, de manera que serviran targetes de transport com la popular T-10.

Les parades de la llançadora seran les següents: Passeig de Gràcia – Sants – el Prat de Llobregat – Terminal T2 – Terminal T1. En un futur arribarà fins a l’estació barcelonina de la Sagrera, ara en construcció.

La llançadora aprofitarà l’actual traçat de la línia R2 fins passada l’estació del Prat en direcció a l’aeroport, des d’on es construirà un nou ramal per connectar amb les terminals, la major part soterrat, d’uns 5 quilòmetres.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here