Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

El Puig Vicenç (468) i la Penya del Moro (467) formen part del Serrat de Can Güell, la zona més oriental de les muntanyes de l’Ordal, a cavall entre els municipis de Vallirana i de Torrelles de Llobregat. El recorregut, de nord a sud, transcorre per senders de Petit Recorregut (PR-C) i permet gaudir d’excel·lents vistes de la zona costanera de la nostra comarca.

Aproximació: cal arribar a Vallirana (venint del sud, per l’autovia B-24 i la carretera N-340) i dirigir-se cap a les urbanitzacions del sud (La Solana, Selva Negra i Can Campderrós). Cal cercar l’inici del carrer Pintor Mir (situat entre els carrers de la Moreneta i de Madrid; recomanable GPS) i aparcar el cotxe prop de la corba. Al costat del nº 2 del carrer surt una pista cap al sud.

Itinerari (mapa ICC)

0.00 Carrer Pintor Mir (353): segueixo la pista de terra que va cap al sud i després vira a l’est, passo per la dreta d’un dipòsit d’aigua (386) i arribo a una cruïlla (407) amb un pal indicador (sender PR-C 163) on viro a la dreta.

0.20 PUIG VICENÇ (468): cim senyalitzat amb un vèrtex geodèsic i bones vistes, tot i que tota la zona va quedar afectada per un incendi fa uns anys. Uns metres abans del cim hi ha un pal indicador (senders PR-C 162 i 163).

Segueixo la pista cap al sud-oest, sense fer cas d’alguns trencalls secundaris, sempre pels senders PR-C.

0.40 Cruïlla de senders (385): segueixo recte pel sender PR-C 162 (deixant a la dreta el PR-C 163 que va a Can Bogunyà i Vallirana). Passo per la dreta d’un dipòsit d’aigua. Arribo a una clariana i segueixo recte per la pista.

0.50 Cruïlla (418): deixo la pista i agafo un camí a la dreta (pal indicador del PR-C 162). El camí esdevé un sender costerut que puja per terreny rocallós.

1.00 PENYA DEL MORO (467): excel·lent mirador. A la cara sud hi ha diverses vies d’escalada. Descanso 10 minuts i torno per on he vingut.

1.50 Puig Vicenç (468)

2.05 Vallirana: carrer Pintor Mir (353).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell és de 115 m fins al Puig Vicenç, 98 fins a la Penya del Moro i 99 de tornada, 312 en total. L’itinerari està perfectament indicat (excepte a l’inici) amb pals indicadors i marques dels senders PR-C 163 (Sender de Vallirana) i 162 (Sender de Torrelles o Ruta del Sol Blau).

Jordi Bosch

Soci del GEPS i de la FEEC

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here