Donem continuïtat a aquesta subsecció de periodicitat mensual, gràcies a la col·laboració del Soci del Grup Excursionista Santfeliuenc (GEPS) i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), Jordi Bosch; de la mà de qui estem descobrint excursions a les muntanyes de la nostra comarca

Ascensió al Puig d’Olorda (425) des de Santa Creu d’Olorda, fent un itinerari circular que voreja les avui inactives pedreres de la zona. El Puig d’Olorda forma part de la Serra de Collserola, que tanca per orient la zona baixa de la comarca del Baix Llobregat, formant un conjunt de carenes que van del Puig Madrona (al nord) a Sant Pere Màrtir (al sud).

Aproximació: es pot arribar a Santa Creu d’Olorda per la sinuosa carretera BV-1468 que va de Molins de Rei a Vallvidrera (està al km 6,5). També s’hi arriba des de Sant Feliu de Llobregat, per la carretera de la Sanson, que esdevé pista en regular estat a partir de la fàbrica de ciment.

0.00 Santa Creu d’Olorda (330): zona recreativa amb ampli aparcament, bar-restaurant, una antiga ermita i les restes del castell d’Olorda. Baixo per la carretera de la Sanson en direcció a Sant Feliu de Llobregat.

Deixo un primer trencall (tancat) a la dreta (que va a les pedreres) i un segon a l’esquerra. Passo per sota d’una construcció metàl•lica que servia per baixar el mineral de la muntanya.

Deixo un altre trencall a la dreta (també tancat) i, uns metres més avall agafo un corriol (293) que surt a la dreta (abans d’una corba tancada amb una torre elèctrica). No hi ha cap indicador.

Itinerari: pujada en vermell i baixada en blau (Mapa ICC)

0.25 El corriol va a parar a un camí més ample. Per l’esquerra es va a les pedreres del Turó de Can Ribes, jo segueixo cap a la dreta. Poc després arribo a una cruïlla i segueixo cap a l’esquerra.

El camí puja en ziga-zagues (a la dreta, amagades, queden les Coves de l’Or). En una cruïlla segueixo cap a la dreta (cap a l’esquerra es va a les pedreres), en la següent cruïlla vaig cap a l’esquerra (cap a la dreta es va a les pedreres del Puig d’Olorda) i a partir d’aquí segueixo el camí principal que puja en ziga-zagues fins al cim.

0.50 Puig d’Olorda (425): al cim hi ha una creu i una torre de vigilància forestal. Descanso 10 minuts gaudint de les vistes i torno per on he vingut.

En la primera corba agafo un corriol que surt cap a la dreta (sense indicador). El corriol voreja les pedreres del Turó de Can Ribes i s’interna al bosc. La baixada te pendent.

El corriol va a parar al costat de les antigues mines de Santa Creu d’Olorda i vira a la dreta per desembocar a la carretera de la Sanson, a pocs metres de la zona recreativa.

1.25 Santa Creu d’Olorda (330).

Dificultat: molt fàcil. El desnivell positiu és de 132 metres. L’itinerari no està indicat. Convé no acostar-se a les pedreres, poden ser perilloses.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here