Sembla que AENA, l’empresa que presideix el socialista Maurici Lucena, es preocupa per l’ampliació de l’aeroport del Prat però no per la protecció dels drets lingüístics al seu recinte. Segons informa el digital elMón un usuari de l’aeroport del Prat ha denunciat a través de les xarxes socials que AENA ha exclòs el català de l’atenció al client quan una persona s’hi ha dirigit en aquest idioma oficial fent us del dret a expressar-se en la seva llengua.

El filòleg Jordi de Bofarull  ha explicat que AENA “ no accepta que des de l’aeroport de Barcelona els clients els adrecin correus en català”. La resposta de la companyia va ser la següent “ Le informamos de que este servicio está disponible en los siguientes idiomas: Español e inglés: lamentamos las molestias ocasionadas y le rogamos que para poder atender su consulta de manera correcta, nos la envie en uno de estos idiomas”.

Segons elMon l’intent de obtenir la versió d’AENA no ha tingut resposta.

Negar l’atenció en català en una instal·lació ubicada a Catalunya podria suposar una violació de la Llei de Política Lingüística i del Codi der Consum de Catalunya.

L’aeroport del Prat ja ha estat escenari d’altres polèmiques en relació a l’ús del català, la darrera de les quals, de la que va informar elBaix.cat, protagonitzada per la Guàrdia Civil.

Fotografia: Metrópoli Abierta

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here