Han passat pocs dies de l’anunci a bombo i plateret fet pel Ministeri de Transports i Mobilitat, dirigit per la socialista gavanenca Raquel Sánchez, d’ampliar l’A-2 entre Martorell i Igualada, amb una inversió de 530 milions d’euros, del que va informar ElBaix.cat, i ja han sorgit les primeres discrepàncies al territori.

Els Ajuntaments de Collbató (Baix Llobregat) i el Bruc (Anoia) refusen que es construeixi en una carena la variant projectada pel Ministeri de Transports i Mobilitat, per ampliar la capacitat de l’A-2. La variant es planteja per tal de salvar el desnivell de l’autovia per garantir tres carrils de circulació per sentit, amb el trànsit a 100 km/h. L’alcalde de Collbató i l’alcaldessa del Bruc s’hi oposen de forma contundent.

L’alcaldessa del Bruc, Bàrbara Ortuño, de la candidatura Bruc Viu, considera que l’obra respon a una lògica “dels anys 90”. A més avisa que el traçat de la variant, a través de la carena i a tocar del Parc Nacional de Montserrat i de l’espai natural de Roques Blanques “comportarà trams de via situats a 90 metres del nivell de terra i no podrà salvar el desnivell acumulat actual, de 300 metres”. L’Ajuntament del Bruc està estudiant amb detall l’avantprojecte per tal de presentar-hi al·legacions. Caldrà veure que hi diu, en relació a la possible afectació a Montserrat, el Patronat de la Muntanya de Montserrat, que encapçala el president de la Generalitat, Pere Aragonés, i que està integrat per la Generalitat, el ajuntaments del Bruc, Collbató, Monistrol de Montserrat i Marganell, els consells comarcals del Baix Llobregat, l’Anoia i el Bages, les quatre diputacions, l’administració central i el Monestir de Santa Maria de Montserrat.

L’alcalde de Collbató, Miquel Solà, d’ERC, també qüestiona la macro obra “mentre els Caps de l’Estat i de Govern d’arreu d’Europa s’omplen la boca d’anar a cimeres contra el canvi climàtic”. Solà afirma que la variant projectada “acabarà sent una autovia de tres carrils per sentit a poca distància de l’actual A-2” i critica que “deixarà algunes zones del poble encapsulades entre les dues infraestructures”. Collbató també està estudiant la presentació d’al·legacions.

A Esparreguera, on governa l’alcalde socialista Eduard Rivas, són menys contundents i afirmen que al document publicat al BOE satisfà parcialment el posicionament de l’Ajuntament , tot i que també preveuen presentar al·legacions per minimitzar l’impacte. A la comarca de l’Anoia, més enllà del Bruc, també hi ha preocupació.

Sembla que les paraules de Raquel Sánchez, en prendre possessió del ministeri, declarant-se “ecologista”, topen amb la visió dels alcaldes i alcaldesses afectats pel projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat i, ara, amb l’avantprojecte d’ampliació de l’autovia entre Martorell i Igualada.

Font: ANC

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here