Van ser una instal·lació polèmica i controvertida, escenari de no poques protestes (a la fotografia). El passat 31 d’agost de 2021 va acabar la concessió del tram de l’AP-7 entre Tarragona i La Jonquera: 258 quilòmetres d’autopista van quedar lliures de peatge. La noticia, ben acollida pels conductors i conductores que s’estalvien un diners, provocava però una altra conseqüència negativa: l’increment espectacular del pas de vehicles, en especial de camions, per l’AP-7. Fa pocs dies Elbaix.cat informava de la intenció del Ministeri de Transports d’ampliar un carril per banda de l’autopista en el tram entre el Papiol i el Vendrell, una mesura que difícilment es pot considerar coherent amb la lluita contra el canvi climàtic.

Ara, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha anunciat que entre ahir dimarts i aquest dimecres es desmantellen els peatges de Martorell. Les obres provoquen talls i desviaments. D’altra banda, ja s’ha començat a discutir el futur finançament del manteniment d’aquestes carreteres.

Diem adéu, doncs, a unes instal·lacions que van ser símbol d’una època, i que van provocar molts comentaris pel greuge comparatiu que es produïa amb altres territoris de l’Estat espanyol en els que els peatges eren pràcticament inexistents.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here