Terra Pagesa és un projecte que aposta pels circuits curts de comercialització i pel contacte directe entre pagesos i comerciants, de manera que evita la intermediació d’altres agents perquè ambdues parts puguin aconseguir un preu i una qualitat justos. Per tant, el consumidor final també se’n pot beneficiar.

El sistema funciona com una plaça virtual, allotjada al web terrapagesa.cat, per a la interacció entre productors, que hi anuncien el producte disponible, i comerços, que hi fan la comanda.

Després, els productors fan arribar les comandes a l’espai logístic ubicat a Mercabarna, gestionat pel Centre d’Intercanvi d’Aliments de Proximitat (CIAP) , que s’encarrega del transport d’últim quilòmetre als comerços i mercats municipals.

La garantia sobre l’origen del producte es un element clau del projecte. Així, si al punt de venda els consumidors escanegen amb el telèfon mòbil un codi QR vinculat al producte, podran saber quin pagès o pagesa l’ha produït ( a la fotografia).

Unió de Pagesos adreça aquest instrument a la petita i mitjana pagesia, tant de producció ecològica com la convencional, El sindicat no actua d’intermediari sinó de facilitador d’una relació comercial directe entre producció i comerç, i planteja un  funcionant purament logístiques.

Des de la seva creació, s’ha adherit al projecte 26 productors i 11 comerços. Fins ara, el 77 % del productes comercialitzats han estat ecològics i el 23 % convencionals. El 60 % ha estat verdura i el 23 % fruita.

Terra Pagesa, compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, de la Diputació de Barcelona i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que ha atorgat una subvenció de 50.000 euros al projecte. S’espera que també s’hi sumi el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, que encara no en forma part.

Font: AMB

Fotografia: Terra Pagesa

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here