Denuncien que la Ministra de Transports usa el càrrec per promoure l’agenda partidista i fa electoralisme amb l’anunci de nou baixador de RENFE a Gavà

• La Plataforma Aturem el Pla de Ponent acusa Raquel Sánchez de projectar un nou baixador a poca distància d’altres dues estacions mentre el servei de Rodalies R2 segueix sent deficitari.

• Consideren que fer aquest anunci a pocs dies de les eleccions és una malversació de diners públics, i fer un ús partidista i barroer dels càrrecs i mitjans públics de forma il·legítima.

L’anunci de Raquel Sánchez, exalcaldessa de Gavà i Ministra de Transports, de licitar les obres de construcció d’un nou baixador entre Gavà i Castelldefels és segons la Plataforma Aturem el Pla de Ponent “una aberració urbanística i un sense sentit”. Les estacions actuals de Gavà i Castelldefels estan separades menys de 3,5 quilòmetres i “fer-ne una altra a mig camí, en un sector on no hi viu absolutament ningú, no té cap lògica si no és l’agenda política del partit que governa a Gavà i a Madrid, de desenvolupar un sector com el Pla de Ponent a tota costa”, sentencien.

“El govern local de Gavà pretén sense èxit, des de fa prop de 30 anys, impulsar un megaprojecte urbanístic per duplicar el casc urbà al sector del Pla de Carat, unint els nuclis urbans de Gavà i Castelldefels amb prop de 5.000 nous habitatges destruint el darrer connector ecològic que uneix el Garraf i el Delta del Llobregat”, expliquen els ecologistes. El projecte ha estat sempre molt controvertit i ha estat criticat per la Plataforma que ha estat lluitant-hi en contra en aquestes tres dècades.

El col·lectiu ecologista alerta que fer la inversió del nou baixador suposa una burla als desenes de milers de persones que a diari usen Rodalies Renfe i que pateixen la mala qualitat del servei. Invertir desenes de milions d’euros en una nova estació, que farà alentir la circulació de trens i allargar el recorregut des de Castelldefels i els municipis del Garraf, mentre que la línia R2 de rodalies segueix patint avaries (com la recent a un transformador a Gavà mateix) i endarreriments continus, és inacceptable.

Els ecologistes reclamen una millora en el transport públic en forma de desdoblament de les vies en el tram Sants – Castelldefels, un increment a freqüència de metro fins a tenir un tren cada 5 minuts (actualment n’hi ha entre 3 i 5 cada hora) i una millora en la infraestructura que eviti avaries i fallades del sistema.

“Les justificacions donades per a defensar la nova estació són absolutament ridícules”, diuen des de la Plataforma. “Afirmar que els veïns de Begues faran servir aquesta estació provoca riallades entre la població de Gavà i Begues, que saben que l’actual estació de Gavà és molt més accessible i te connexió directe amb el bus que uneix les dues poblacions. També argumentar que persones del Garraf i el Penedès es desplaçaran en cotxe fins a Gavà, per aparcar i agafar el tren allà és inversemblant: el que cal és que agafin el tren des dels seus municipis i comarques, no que es desplacin en cotxe a Gavà per fer el canvi a transport públic. El polígon industrial Camí Ral seria millor cobert per un bus llançadora que l’unís amb les actuals estacions de Gavà i Castelldefels, a un cost baixíssim i més eficàcia. Però fins ara ni els ajuntaments ni l’AMB no han volgut invertir en la mobilitat dels polígons industrials de Gavà”, expliquen.

“D’altra banda, i com a colofó, la proposta de disseny d’Adif del baixador no incorpora cap mena de mesura d’adaptació mediambiental, no preveu cap arbre, el paviment de l’aparcament és sòl no permeable, que implica encimentar més superfície i reduir la capacitat de drenatge de la zona”, sentencien.

“Raquel Sánchez es riu de la gent i no hi creu ni sap res del transport públic, tant sols creu en el dogma del creixement urbà per afavorir els interessos dels fons inversors”, han rematat els ecologistes.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here