• Un any després de l’inici del servei, s’han instal·lat 168 estacions i més de 1.800 bicicletes

• Badalona, i els baixllobregatins Viladecans, Cornellà de Llobregat i Castelldefels, són els municipis on es fan més viatges en origen. Els dies feiners, el servei supera els 5.000 usos diaris

Un any després de la seva posada en funcionament, l’AMBici, el servei de bicicleta pública metropolitana, ja ha superat les 22.000 persones usuàries i ha sobrepassat els 1,8 milions de viatges. El servei, de titularitat de l’AMB i gestionat per TMB, s’ha presentat aquest dilluns, 18 de març, a Sant Adrià de Besòs, on ha començat a funcionar recentment amb quatre estacions i més de 44 bicicletes elèctriques.

D’aquesta manera, l’AMBici ja està actiu en 14 municipis de la metròpolis de Barcelona, amb 168 estacions instal·lades i més de 1.800 bicicletes actives. El servei, que properament arribarà també a l’Hospitalet de Llobregat, suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona.

Un cop desplegat del tot, hi haurà a disposició de la ciutadania 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

Balanç del primer any en servei

Com ja hem dit, després d’un any d’activació i implantació progressiva del servei, l’AMBici ja ha superat les 22.000 persones usuàries i ha sobrepassat els 1,8 milions de desplaçaments. Durant el mes de febrer del 2024, s’han registrat 128.276 usos de bicicletes. En dies feiners, se’n registren més de 5.000 per dia, i en dissabtes i diumenges, entre 2.500 i 3.000.

Segons les dades de tancament dels dos primers mesos del 2024, els municipis amb més usos (d’origen) són Badalona (59.346), Viladecans(28.675), Cornellà de Llobregat (26.176) i Castelldefels (23.974).

Les franges horàries amb més usos són: al matí, entre les 7 i les 8 h; al migdia, a les 14 h; i a la tarda, entre les 17 i les 21 h. Aquesta darrera franja horària és la que arriba a un pic més alt d’usos, ja que sobrepassa els 400 per hora.

Aquestes dades també corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema de transport públic metropolità i l’impuls de la intermodalitat. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquest primer any, set corresponen a intercanviadors de transport públic.

L’AMBici disposa de més de 7,7 milions d’euros provinents de fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea (NextGeneration EU).

Tarifa del servei AMBici i abonament metropolità (AMBici i Bicing)

Des de l’inici del 2024, l’abonament té un cost de 40 € l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 €. Després dels 30 minuts inicials, costa 0,50 € cada 30 minuts.

La ciutadania també poden adquirir l’abonament metropolità, que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing, i que estableix unes condicions preferents per a les persones usuàries que vulguin utilitzar tots dos sistemes.

Font: AMB

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here